5 Mart 2010 Cuma

BEN KİTAP OKUYORUM YA SİZ?

Uzun süredir tekrar değinemediğim kitap konusuna hazır bu hafta kitap tanıtımlarına girmişken devam edeyim dedim. Pek çok kişiye ilginç gelebilecek kitap okuma yöntemleri geliştirdim.
Çevremde ve ailemde dahi garipsendiğini hemen belirtmeliyim ki, günlük kitap okumalarımda, aynı süreçte birden fazla kitabı okuyorum. Bu nasıl oluyor derseniz şöyle açıklayayım. Genellikle konuları ve kapsamları birbirinden farklı birkaç kitabı aynı anda okumaya başlıyorum. Örneğin şu anda geceleri aynı anda okuduğum kitap sayısı 3. Bu nasıl oluyor derseniz, Özellikle başlarken aynı kitabı uzun süre tek başına okumayı devam ettiremiyorum. Herkesin başına gelebileceği gibi belli bir süre sonra yoğunlaşmada sorun yaşamaya başlıyorum. Örneğin süre bir saati geçtiğinde genellikle zihinsel dağılma yaşıyorum. Bu durumda eğer kitap okumaya ayırdığım süre daha bitmemişse okuduğum kitabı bırakıp 2. kitabı, kaldığım yerden okumaya devam ediyorum. Bu değişim süreleri yorgunluk durumlarıma göre yarım saat ile 1 saat arasında değişmekte. Elbette bunun istisnaları çok. Bazen bir kitaba belli aşamadan sonra çok fazla yoğunlaşıp bitirinceye kadar sadece ona devam ediyorum. Genellikle sonuna yaklaştığım kitaplarda ya da konusunu çok sevdiğim kitaplarda bunu yapıyorum.
Kitap okuma saatlerim genellikle akşam yemeğinden sonra gece saat 23.00’a kadar olan süre. TV’de hiçbir diziyi izlemediğim için, eğer bir filme ya da maça takılmazsam geceleri yaklaşık 3-3,5 saati kitaplara ayırıyorum.
Bunun dışında bir de sabah seansım var. Sabah uyanışım yaklaşık 06.00 civarıdır. Hafta içi kahvaltı başlangıç saatim olan 07.00’ye kadar olan sürenin asgari 45 dakikası yine kitaba ayrılmıştır. Gece için çok ağır bulduğum ve yoğunlaşma güçlüğü çektiğim kitapları sabahları okurum. Sabah okuduğum bu kitap ayrıdır ve mutfak masasında beni bekler.
Geceleri sırayla okuduğum kitaplarımın yanında ayrıca düzenli okuduğum dergilerim vardır. Atlas dergisini ilk çıktığı 1993 yılından beri düzenli takip ederim. (Tüm sayıları elimdedir.) ayrıca taraftarı olduğum Galatasaray dergisini de her ay düzenli okurum. Ayrıca Cumhuriyet Gazetesi’nin Pazartesi eki olan Strateji dergisini de (artık vermiyor) biriktirdiğim sıra ile okumaya devam ediyorum.
Seyahatlarda mutlaka yanımda kolay okunur 1 veya 2 kitap vardır. Bulabildiğim tüm boş vakitlerde birkaç sayfa da olsa okumaktan zevk alırım.
Zaman zaman ayda 3.800 sayfaya kadar çıkan okumalarım halen aylık 2000-2500 sayfa arasında devam ediyor.
(şükran sana)

6 yorum:

  1. Ben bir kaç kitabı bir arada okumayı denemedim hiç.Yapamazmışım gibi geldi hep.Bazı kitap çok ağır ilerliyor ,bazen de ben bitsin istemiyorum,sindire sindire okumak istiyorum..Böyle durumlarda sürükleyici bir romana da ihtiyaç duyuyorum.Denemekte fayda var öyleyse.Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  2. Ben de bazen eğer yorulursam elimdeki kitabı okurken bırakıp daha önce okuduğum başka bir kitabın sevdiğim bölümlerini açıp okurum. Ama aynı anda 3 kitap falan okumayı denemedim hiç.Benim de takip ettiğim National geographic dergisi var şu aralara sık olmasada okuyorum yine. Bir de Bütün Dünya dergisini çok severek okurum. eskilerini hala açar okurum.

    YanıtlaSil
  3. Bu sıra bol bol okuma olanağı buldum ben de... Üç günde üç kitap bitti, dördüncüye başladım.

    Yalnız aynı anda okumak bana göre değil, elimdeki kitabı bitirmeden başkasına başlayamıyorum. Bir istisna "Kara Kitap"ı okurken yaşamıştım. Bitirmem bir ayımı aldığı için arada başka kitaplar da okumuştum.

    Herkese iyi okumalar.

    YanıtlaSil
  4. Benim gibi bir okuyan daha olduğunu keşfettim şu an! Ben de tıpkı sizin gibi, tek bir kitapta 'istisnalar hariç elbette' yoğunlaşamıyorum ve aynı anda 2/3 kitap ya da bir kitap 2 dergi gibi araya çeşni olacak türden yayınlarla okumamı daha efektif hale getiriyorum. Atlas ve Tarih dergileri, ilgimi çeken konulara göre ilginç yayınlara ait dergiler ve mutlaka kültür fuarlarından temin ettiğim yayınlarda bunlara eklenirse...

    yatağımın başucunda hiç eksik olmayan ve, çevremde 3/5 farklı döküman ve kitaplarımla ben çok mutlu ve kendimi keyifli hissederim...

    önceden elimdeki kitabı bitirmeden bir başka kitaba el süremezdim!şimdi çok sürükleyici kitaplar haricinde biraz daha sıkıntılıyım konsantre olamıyorum...bu yüzden alışkanlığım boyut değiştirdi...

    dizi takip etmediğim için, kitaplara kesinlikle fırsat yaratıyorum...

    ama yine de okuyor olabilmek de çok güzel...

    herkese bende iyi okumalar diliyorum...

    YanıtlaSil
  5. harikasın........tek kelime ile kıskandım...

    YanıtlaSil
  6. İnanın bu yönünüzü çok kıskandım. Çünkü hayatta benim yapamadığım birşey. Okuduğum kitabı mutlaka yanımda taşırım, boş vakit bulduğumda mutlaka okurum. Ayrıca uykuya dayanaklılığınızı da kıskanmadım değil!

    YanıtlaSil