15 Mart 2013 Cuma

MERYEM ANA EVİ

Geçtiğimiz yaz, Didim’de tatil sırasında çevre gezileri yapma olanağı buldum. Bunlardan birisi de oldukça uzun zamandır gitmediğim Meryem Ana Evi oldu. Bilmeyenler için Selçuk ilçesi yakınlarındaki Bülbüldağı’nda bulunuyor.
Burası, rivayete göre Meryemana’nın Aziz Yuhanna ile birlikte ömrünün son günlerini geçirdiği yer olarak biliniyor. Mezarının da orada olduğu kabul edilmekle birlikte yeri belli değildir.
Küçük bir Bizans kilisesinin bulunduğu mahal o dönemlerden bir kalıntı barıdırmamakla birlikte Hıristiyanlar açısında hac noktalarından birisi sayılıyor. Son gidişime göre çevrede oldukça çok düzenleme yapılmış. Girişte büyükçe bir antik havuz ortaya çıkarılmış. Kutsama havuzu olup olmadığı belli değil.




Kilisenin altındaki ormanlık kesimde bir alt yol yapılmış. Bu alt yolun tüm duvarı adak ve dilek pusulaları ile bezenmiş.

Girişte çok sayıda restoran ve dinlenme bahçesi açılmış. Büyük bir PTT binası var. Gittiğimiz gün önemli sayıda tur otobüsü çok sayıda yabancı turist getirmişti. Hemen dağın altındaki antik Efe harabeleri sebebiyle ziyaretçisi oldukça çok.


8 yorum:

  1. hiç bir şey yoktu ben gittiğimde , sevindim , ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, turizmin önemi kavranıyor yavaş yavaş. Sevgiyle kalın.

      Sil
  2. Merhaba,
    Gezilip görülen yerleri paylaşmanız güzel.Tebrik ederim.
    1963'te yani 50 yıl önce arkadaşlarımızla birlikte yaptığımız geziyi hatırladım. İçimi saran duyguları anlatamam...
    Şu kadarını yazayım: Mekânlar gelişmiş, bakımlı da üstelik.
    hayırlı günler dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahattin bey,
      Duygularınızı paylaşıyorum. Turizmin önemine varılmış ve oldukça bakım yapılmış. Ancak bunda kiliseyi yöneten papazların mı yoksa Aydın Valiliğinin mi daha çok katkısı var bilmiyorum.

      Sil
  3. Ben Meryem Anayı ziyarete her gişimde, dikkatimi çeken iki şey var. Biri resimlerinde de görülen dilek paçavraları. Acaba diyorum, Müslümanlardan da oraya dilek çaputunu iliştirirken, kimden dilek diliyordur. İkinci konu, hatıra eşyaları satanlarda pek çok Hiristiyanlık dininin motiflerini taşıyan takılar ve süs eşyaları. İslamiyette böyle dini motiflerimiz yok. Olamaz mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burhan hocam,
      Bu yatır ve dilek adam konusu gerçekten çok enteresan bilirsiniz bir hikaye var. Adamın biri eşeğiyle bir kasabadan diğerine giderken yolda eşeği ölmüş. Adam da kokup etrafı rahatsız etmesin diye yolun kenarına gömmüş. Üstüne de daha sonra giderken yerini hatırlayayım diye bir sopa dikmiş. Gel zaman git zaman birkaç sene sonra yolu oraya düşmüş bir de ne görsün. Eşeğin mezarının etrafı çevrilmiş. Başına bir ağaç dikilmiş ağaçta da türlü adak çaputları. Etraftaki kalabalığa sormuş. Bilmem ne evliya hazretlerinin mezarı demiş. Köylü de "Vay be bizim eşek evliya olmuş" demiş. O Hesap.
      İslamiyetin sıkı kuralları ne yazık ki birkaç Arapça tezhip ya da tespih dışında insanlara bu konuda özgür ve yaratıcı düşünceyi yasaklıyor. Hoşgörü devrimini yapamadıktan sonra zor. Sevgiler, saygılar. görünüyor.

      Sil
  4. Burnumuzun dibinde ama hala gidip görmedim..bahar geliyor en kısa zamanda gidicem.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didim'e yolunuz üzere. Denk getirebilirsiniz. Sevgiler.

      Sil