23 Temmuz 2013 Salı

HAZİRAN AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 2


KİTABIN ADI
Cehennem (Inferno)
KİTABIN YAZARI
Dan Brown
KİTABIN ÇEVİRMENİ
Petek Demir-İpek Demir
KİTABIN YAYINEVİ
Altın Kitaplar
KİTABIN BASKI YILI
2013
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI
574 sayfa
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10 (Bir adet dizgi hatası var)
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
8/10 


Best-Seller (çok satan) olarak tabir edilen kitapları fazla takip etmem. Sadece Dan Brown kitapları yönünden kendime bir ayrıcalık tanıdım. (Aslında zaman zaman, çizgi dışına da çıksa bu tür kitapların okunması düşünülebilir) 

Genellikle iyi kurgularla yazılmış, kendi içinde belli bir gerilim taşıyan ve son ana kadar bir an önce bitirmeye çalıştığınız türden kitaplar. Özellikle, mekanların detaylarının ve şehirdeki kovalamacaların, şehir üzerinde iyi etüd edildiğini tahmin ediyorum. (Bu kitapta özellikle Floransa ve Venedik mekanlarının kitap öncesi detaylı bir gezi ve analizi yapılmış gibi)

Ancak bu kitap Jules Verne’den beri defalarca yazılmış, filme çekilmiş basit klişeden kurtulamamış: Bir dahi/çılgın profesör dünyayı yıkmak/kana bulamak adına olmadık işlere girişir. Bir kahraman çıkıp dünyayı kurtarır. Dünya bunu 150 yıldır kabul edip okuduğuna göre daha da devam edecek demektir.

Kitabın detaylarını merak edenlere bırakacağım. Yalnız, kitapta bol miktarda Dante’den , kitabı “İlahi Komedya”dan ve 4. Haçlı Seferi’nin bazı detaylarından bahsediyor olmasını ilginç ve güzel buldum. Bu yan konuları merak edecek ve araştıracak okurlar olmasını umut ediyorum.

Kitabı okuyanlar ve muhtemelen okuyacak olanlara ilginç bir komplo teorisi sorusu soruyorum; “Dünyanın 1/3’ünün ciddi derecede etkileneceği ifade edilen öldürücü /ya da kısırlaştırıcı virüs tüpünün İstanbul’da patlatılacak olması, Türkiye-Orta doğu- Rusya’nın doğrudan etki sahasında olması nedeniyle bilinçli bir tercih olabilir mi? (Cevapları merakla bekliyorum)

2 yorum:

  1. Eş zamanlı olarak okuyoruz Cehennem'i, ben sanat tarihi ile ilgli detaylara takıldım. sorunuz çok güzel, kitap henüz bitmedi bitince yanıtlayım. İyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap hakkındaki yorumlarınızı ve sorumun size göre cevabını bekliyorum. Sevgiler, saygılar.

      Sil