7 Nisan 2014 Pazartesi

SORGUN YAYLASI VE GÖLETİ DOĞA YÜRÜYÜŞÜ

Birkaç aydır özel nedenlerle katılamadığım doğa yürüyüşünde hafta başında grubumuz, Nallıhan Uyuz suyu Şelalesi2ne gitme kararı almıştı. Ne var ki şelalenin yağış olmaması nedeniyle kuruması nedeniyle doğanın daha canlı olacağını düşündüğümüz Sorgun Yaylası’na gitme kararı aldık.

(Fotoğraf BURAK ŞENGÜL)
Sabah değişik noktalarda katılımcılarımızı alırken bizden başka birkaç grubun daha Sorgun’a gitmekte olduğunu görünce farklı bir rota yapma kararı aldık. Otobandan çeltikçi yol ayrımından çıkıp, Güdül’e bağlı Yeşilöz beldesinde köy kahvesinde kısa bir mola verdik.

Belde çıkışında bir süre toprak yolda gittikten sonra dere kenarında araçlarımızdan inerek dereye paralel olarak sorgun yaylasına doğru yürümeye başladık. Yağışın az olması doğanın uyanışını geciktirmiş ne yazı ki. Her ne kadar çiğdemler, sümbüller açmaya başlamışsa da birkaç hafta daha beklemek gerekiyor. Yolumuz fazla yükseltisi olmayan ve yürüyüşe yeni başlamış olanlar içinde çok uygun bir rota idi. Hafif yükselmelerle sorgun yaylasına ulaştık. Ağaç budayan az sayıda köylü ile selamlaşarak ormanlık bir tepe üzerinden sorgun göletine doğru yol aldık.

Ankara çiğdemi (Crocus ancyrensis) Fotoğraf BURAK ŞENGÜL
 Fotoğraf BURAK ŞENGÜL
(FOTOĞRAF BURAK ŞENGÜL)
Hedeflediğimiz çok yüksek olmayan bir tepeden göleti izlerken kısa bir dinlenme molası verdik. Kolay bir inişle gölete ulaştığımızda saat 13.30 dolaylarında göletin kıyısında öğle yemeği molası verdik.

Karamuk Bitkisi (Agrostemma Githago)
 Fotoğraf BURAK ŞENGÜL
 fotoğraf BURAK ŞENGÜL
 Arap sümbülü (Muscari) Fotoğraf BURAK ŞENGÜL
Çok hafif bir esinti bulunmakla ve havanın zaman zaman kapatmasına rağmen ısı yürüyüş için son derece elverişliydi. Ara sıra yüzünü gösteren güneş henüz yürüyüşe engel olacak sıcaklıkta olmadığından günümüz sıcaklık açısından oldukça keyifli geçti.

Saat 14’ü biraz geçtikten sonra göletin yaklaşık 4,5 kilometrelik çevresinde yürüşümüze devam ettik. Az sayıda da olsa balıkçık ve leylekler gölette avlanmakta idi. Ancak yine yağışın az olması nedeniyle göletin 2 metre kadar çekildiği kıyıdaki yosun ve sazlardan görülebiliyor. Saat 15.30 dolaylarında gölet çevresindeki yürüyüşümüzü tamamlayıp aracımıza ulaştık.
Dönüşte yine Yeşilöz beldesinde kısa bir çay molası verdikten sonra geldiğimiz yoldan otobana çıkıp saat 18.00 sıralarında Ankara’ya ulaştık. Doğa yine yapacağını yapmış, ilk bahara ulaşma sevincine bizi ortak etmiş, muhteşem sessizliği ve bol oksijeni ile bizleri stresli bir haftaya enerji dolu olarak şehre yollamış oldu.