30 Eylül 2014 Salı

AĞUSTOS AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 1

 
KİTABIN ADI

Yaz İzlenimleri Üzerine Kış Notları (Зимние заметки о летних впечатлениях) 

KİTABIN YAZARI
Fyodor Mihayloviç Dostoyevski 
KİTABIN ÇEVİRMENİ
Ergin Altay
KİTABIN YAYINEVİ
İletişim Yayınları
KİTABIN BASKI YILI
2013
KİTABIN BASKI SAYISI
3. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI
126  syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
10/10 


Dostoyevski, 1862 yılı Haziran ayında, Avrupa’nın en önemli şehirlerini (Berlin, Londra, Paris, Milano vs) kapsayan bir geziye çıkar. Gezi dönüşünde 1863 yılı Şubat’ın kendi çıkardığı Vremya (Zaman) gazetesinde anılarını yayınlar.

Anılar, gezip gördüğü yerleri betimlemekten çok bir izlenimler dizisidir. Kitapta ünlü yazar Saul Bellow’un bir önsözü ile Edward Hackett Car’a ait kısa bir not yazısı yer alıyor.

Dostoyevski’nin kurgu eserler dışına taşan belki de ender yazılarından birisi ve edebiyat kurtları için önemli eser.

2 yorum:

  1. Tanıtım için çok teşekkürler. Sizin de belirttiğiniz gibi geçen yıl çıkmıştı bu kitap. Henüz okuma fırsatım olmadı. Hemen listeme ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seda hanım, sizin gibi okurların gereken ilgiyi göstereceğini biliyorum. Selam ve sevgilerimle.

      Sil