19 Ocak 2015 Pazartesi

HAYMANA GEDİK YÜRÜYÜŞÜ VE DOKTORUN OTELİ KAPLICA KEYFİ

Dün doğa yürüyüşümüzü geleneksel olarak yılda bir kez yaptığımız gibi Haymana Gedik sırtlarında yaptıktan sonra sıcak kaplıca sularında keyif yaptık.
 Haymana bölgesinde doğal ormanları bulunmaması nedeniyle ilkbahar ve yaz aylarında güneş sebebiyle yürüyüş yapma imkanı bulunmuyor. Bu nedenle sadece kış mevsiminde ve nispeten havanın soğuk olduğu zamanlarda gerçekleştiriyoruz. Özellikle yağmurlu mevsimde Haymana yöresinin meşhur çamuru yürümeye izin vermiyor. Dün hava kısa kar serpiştirmeli ve yerde kısmen kar olması sayesinde çamura fazla bulaşmadan yürüyüşümüzü tamamlayabildik.
 25 kişi olarak Ankara’dan yola çıktıktan sonra 9.30 dolaylarında Doktorun Oteli Kaplıca tesislerine indik. Açık büfe aldığımız kahvaltıdan sonra yürüyüşe katılmak isteyen 19 katılımcı olarak Gedik sırtlarına yürüyüşümüze başladık. Zamanın kısa olması nedeniyle özellikle yedek giysilerimizi taşıyan çantalarımızı otelde bıraktık. Bir süre toprak yoldan çıktıktan sonra yar aşağıya inerek tepede küçük bir koruluk oluşturulan bölgeye çıkışa geçtik.

Korulukta verdiğimiz kısa moladan sonra Haymana istikametine, gölete doğru inişe geçtik. Gölet geçen seneye göre biraz daha dolu olduğundan kenarından geçilecek yol kalmadığından, devam eden otel inşaatı çevresi hayli çamurlu ve yürüyüşe engel olacağından doğrudan zirve yaparak yürüyüş başlangıcında ilk çıkışa başladığımız toprak yola doğru inerek saat 13.30 dolaylarında yaklaşık 10 kilometre civarında yürüyüşümüz tamamlayarak otele döndük.

Saat 14.oo’de aldığımız öğle yemeğinden sonra sıcak hamam, sauna, soğuk havuz’da 16.00’ya kadar kaplıca keyfi yaptık. 17.00’de çay-kurabiye servisinden sonra 18.00’e doğru Ankara’ya dönüşe geçtik. Farklı bir atmosferde geçirilen keyifli bir hafta sonu sonrası haftalık çalışma düzenimize geri döndük.

1. Kaplıca olayı çok güzel olmuştur bu kadar yürüyüşe.. Pek ağaç olmaması dikkati mi çekti belediye falan bununla ilgili bi girişim yapmamış mı hiç

1. Ne yazık ki Haymana çevresi ağaç bakımından çok fakir. Belediyenin gücünün yetişebileceğini sanmıyorum. Ama neden hiç çabalamıyor derseniz, işte o bir soru işareti.
      Sevgiler, saygılar.

2. Keyifli gezilerinizi gördükçe "hayat bu kadar güzel" diyesim geliyor.. Zira yaşamın kirli yönlerini unutturacak kadar güzel..

1. Yaşama değer ve güzellik katan bu unsurlar olmasa gerçekten yaşadığımız anların değerini bilmeden geçirmiş olacağız. Yaş ilerledikçe anı yaşamak daha bir anlam kazanıyor. Hayat hiçbir şeyi ertelemeye değmeyecek kadar kısa.