27 Şubat 2015 Cuma

ARALIK AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 7

 
KİTABIN ADI
Atatürk’le 30 Yılİbrahim Süreyya Yiğit’in Öyküsü
KİTABIN YAZARI

Nuyan Yiğit

KİTABIN ÇEVİRMENİ
-
KİTABIN YAYINEVİ
Remzi Kitabevi
KİTABIN BASKI YILI
2006
KİTABIN BASKI SAYISI
3. Baskı
KİTABIN SAYFA SAYISI
338  syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
10/10 


Kurtuluş Savaşı’nda  bugünün şartlarına göre çok az sayıda da olsa, Mustafa Kemal’in yanında koşulsuz yer alan, omuz veren yiğit yurtseverler vardı. Bunlardan birisi de bugünlerde ismi ne yazık ki unutturulanlardan İbrahim Süreyya’dır. (Tanımak isterseniz buradan)
1909 yılının karlı bir kış gecesi Mustafa Kemal’i Bulgaristan Yenice’sinde evinde ağırlayarak tanışan ve dost olan İbrahim Süreyya daha sonra sırf vatan müdafaasına destek vermek için Kaymakamlık görevinden istifa ederek gönüllü olarak Trablus’a savaşmaya gider. Mustafa Kemal’le omuz omuza başlayan mücadelesi her an O’nun yanında 1938’e dek sürer gider.
İbrahim Süreyya’nın oğlu Nuyan Yiğit, yıllar sonra hem babasının anıları ve hem de kendi anılarından yola çıkarak bu 30 yıllık dostluğu anlatıyor.
Okunmaya değmez mi?


6 yorum:

  1. Çok sayıda ve bir o kadar değerli kitaplar okuyorsunuz..Şahsen ben pek fazla kitap okuyamiyorum şu sıralar..Elimden geldiğince okumaya gayret ediyorum.Umarım gelecek nesil kitap okuma alışkanlığı içerisinde olur..Elinize sağlık..

    Twitterde sizi şans eseri buldum.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuza teşekkürler. Umarım faydalı olur. Ben de sizi izleyeceğim.
      Saygı ve sevgilerimle.

      Sil
  2. Bağımsız Yazar'a katılıyorum.Okuduğunuz kitapları bazen ilk defa duyduğum oluyor listeme ekliyorum bende.
    Keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir aydınlanma kitaplığı oluşturabilme çabası içindeyim. Hem ulusal değerlerimiz ve hem de dünya çapındaki çok değerli yazarların mutlaka okunması gereken kitaplarının peşindeyim.
      İlginize saygılar, sevgiler.

      Sil
  3. Elbette okunmaya değer. Bu Cumhuriyeti kuranları okumaycağız da kimi okuyacağız... Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli desteğinize candan teşekkürler, saygı ve sevgilerimi sunarım.

      Sil