31 Aralık 2015 Perşembe

EKİM AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 7

 
KİTABIN ADI
Ortaçağ II. Cilt – Katedraller, Şövalyeler, Şehirler (Medieval, Cattedrali, Cavalieri,Citta)
KİTABIN YAZARI

Umberto Eco

KİTABIN ÇEVİRMENİ
Lale Tonguç Basmacı
KİTABIN YAYINEVİ
Alfa Yayınevi
KİTABIN BASKI YILI
2014 
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı   (Orijinal yayın 2010)
KİTABIN SAYFA SAYISI
876 syf (Birkaç dizgi hatası var)
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10  
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
10/10 


Yaşayan en büyük değerlerden, Göstergebilim ve Ortaçağ uzmanı Umberto Eco’nun editörlüğü yaptığı, ansiklopedilik “Ortaçağ” dizisinin ikinci kitabı.
Üst başlık olarak Katedraller, Şövalyeler ve Şehirler olarak hazırlanan kitabın alt başlıkları ise Tarih, Felsefe, Bilim, Edebiyat ve Tiyatro, Görsel Sanatlar ve Müzik.
Pek çok tarihçi ve sanat tarihçisi tarafından konuyla ilgili hazırlanan makaleler, çok sayıda görsel ile dönem anlatılıyor. Konuya ilgi duyanlar için eşsiz bir kaynak niteliğinde.
Tarihi bilmeden günümüzü anlamak çok zor.  Eğer yaşadığınız olayların farkına varıp ayırt etmek, değerlendirmek, tartışmak, eleştirmek ve katkı sağlamak gibi günümüzde hiç kabul görmeyen ve yararlı addedilmeyen değerlerinizi geliştirmek istiyorsanız ne yazık ki tarihi iyi bilmek zorundasınız.
Böyle bir derdiniz yoksa bu yorumu unutun gitsin.


11 yorum:

  1. Merhaba Mehmet Bey,

    Benim dünya ve memleketim ile ilgili meselem var elbette.. Dolayısıyla bu yorumu "unutmak" mümkün mü... Sizin de yeni yılınız kutlu, aydınlığınız sonsuz olsun. Saygılarımla

    YanıtlaSil
  2. Yeni yılınız kutlu olsun Mehmet Bey. 2016 harika bir yıl olsun. Sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Yazardan sadece Gülün Adı'nı okumuştum ve okuamaya devam edeceğim diye not almıştım , sizin yazınızdan sonra öncelikli lisateme tekrar ekliyorum.Sağlıkla , barışla dolu bir yıl olsun...Artık... Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orta Çağ nitelikli ve hacimli bir kitap (Halen 3. cildi okuyorum. 4. Ciltte kısa bir süre önce piyasaya çıktı) Ama çok keyifli romanları var. Eco'yu yakından tanımanız dileğiyle.

      Sil
  4. Merhabalar Mehmet Bey.

    Her kitabı paylaştığınızda blog sayfamdaki takip listemden görüyor ve paylaşımınızı inceliyorum. Tabi her paylaşımınıza yorum yazamıyorum. Aslında Ortaçağ ve tarih benim ilgi alanıma girer, bu kitapta kaynak bir eser herhalde. Kitap tanıtımınızda da açık açık yazmış ve öğüdünüzü vermişsiniz. Alacaklar için işte buyrun demişsiniz, almayacaklar için de unutun demişsiniz ya, ne güzel söylemişsiniz, kutlarım, tebrik ederim sizi.

    Tüm sevdikleriniz ve sevenlerinizle birlikte sağlıklı, huzurlu ve mutlu yeni bir yıl geçirmenizi dilerim. İnşAllah bu yeni yıl tüm insanlığın hayrına vesile olur; iyilik, güzellik, barış, kardeşlik, huzur ve mutluluklar getirir.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep bey,
      Kitap yorumlarınız benim için önemli. Kitapları ilgiyle izlediğinizi biliyorum. Değerli yorumlarınız yol gösterici.
      Yeni yılın size de sağlık ve mutluluk getirmesi dileğiyle.
      En derin saygı ve sevgilerimle.

      Sil
  5. Ben bu kitabı okumadım. Oğlum Ortaçağ hakkında çok ilgili ve bilgilidir ama o da okumadı. Edinmek lazım. O kadar çok okumak istenen kitap var ki:( Zaman yetmiyor. Hatırlattığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi izlenecek kitapları alabilmek ve sıra ile okumak başlı başına yorucu bugünlerde. (1980'lerde yeni bir kitap yayınlansın diye dört gözle beklerdik.)
      Umarım Eco'nun keyifli yolculuklarına katılırsınız.
      En derin saygı ve sevgilerimle.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil