25 Ocak 2016 Pazartesi

2015 YILINDAKİ YORUMLARIYLA ARMAĞAN KAZANAN YORUMCULARIM

Bloğumu eskiden beri izleyenlerin bildiği bir gizli yarışmam var. Ya da adına, “gizli yarışma” demeyip, “blogda devamlılık ödülü” diyebileceğimiz bu ödülü, yıl içerisinde bloğa (artık, “Sözler” ve “Birlikte Yürüyoruz” bloklarına yapılan yorumları da dahil ediyorum) en çok yorum yapan 3 yorumcuma kitap hediye ediyorum.

Blog sahiplerine en güzel armağanın yazısına yapılan yorum olduğuna inanıyorum. Emek verilerek yazılmış ve resimlerle süslenmeye gayret edilmiş bir yazının izlendiğini ve okunduğunu bilmek büyük bir keyif. Bu anlamda,  yazıya yorumla yapılan katkıları  coşkuyla karşılıyorum. Yıl içerisinde elimden geldiği kadar izlemeye aldığım bloglarda hoşuma giden yazılara, fotoğraflara yorum yazmaya gayret ediyorum. Yorum yazmadan sadece okuduğum veya baktığım yazılar da var elbette. Ama yorumu “blog sahibinin emeğine karşı verilmiş bir ödül” olarak yorumladığım için mümkün olduğunca çok sayfada iz bırakmaya gayret ediyorum. İlaveten Twitter ve Google+ yoluyla da bir çok yazıyı paylaşıyorum. Yaklaşık 6 aydan bu yana da Pinterestteki köşeme beğendiğim yazıları aktarmaya devam ediyorum. (Ne Mutlu Türküm Diyene blog içeriklerinin %98’ini aktararak tamamlamış bulunuyorum. Birkaç resimsiz yazı hariç olmak üzere. Sözler bloğunu da en kısa zamanda aktaracağım)

Gelelim 2015 yılı yorumcularıma.  Bu sene, geçen hafta yazdığım gibi, yıl içinde bloglarıma (diğer iki bloğum da dahil) 74 farklı izleyicimden 401 yorum geldi. Bunların içinde 47 kişi ilk defa yorum bırakanlar. Zaman ayırıp ilgi gösteren, destekleriyle beni onurlandıran tüm yorumcularıma öncelikle sonsuz teşekkür ediyorum.

(Elbette ismini gizleyerek hakaret ve aşağılama ifade eden yorumlar az da olsa hala geliyor. Ama son üç yıldır çokça gelen bu “adsız” yorumlar bu sene sadece 3 adete düştü ki bu çok iyi bir rakam. Bu “adsız” yorumları özellikle silmiyorum. Bu tür yorumlara yıl içinde –aslında- hak ettikleri  biçimde cevap vermemeyi sürdürdüm. İsmini ve kimliğini gizleyerek yorum yapanları, “Başkalarına saygılı ve blog dünyasına uygun kişiler” olarak kabul etmiyorum. Yorumlarını, kimliklerini saklamadan yapan herkese ise –görüşleri ne olursa olsun- sonsuz saygım vardır, yeter ki, tartışmaya uygun ve seviyeli üslup kullansın, mutlaka yazılarımda eleştirilecek konular yorumlar ve kelimeler olacaktır, çok doğal, hatta beğenmese de farklı bir biçimde ifade etme özgürlüğüne bundan sonra da–saygısız üslup kullanılmadıkça ve değerlerime hakaret edilmedikçe- yer vermeyi sürdüreceğim)
Bu seneki kazanan yorumcularımı , seçkin edebiyat kitaplarıyla ödüllendireceğim.
Gelelim kazananlara; 2015 yılında en fazla yorum yaparak “blogda devamlılık ödülü” kazanan yorumcularım:

1
Tülay Gürdal
59 yorum
2
Sezer Eser Perker
40 yorum
3
Zoitsa
30 yorum

Saygıdeğer yorumcularıma tekrar teşekkür ediyorum. Şimdi sıra geldi armağanlara;
Ödül verme biçimimi 2014 yılında olduğu gibi uygulayacağım. Kazanan yorumcularım kendi ödüllerini kendileri belirleyecekler. Kitap konusunda hiçbir kısıtlamam bulunmamakta. Ya doğrudan bir kitap ismini, yazarı ve yayınevini belirleyerek isteyebilecekler ya da bir yazar ismi seçerek onun herhangi bir kitabını isteyebilecekler. (Umarım piyasadan bulabileceğim kitaplar olacaktır) Kazanan yorumcularım güncel kargo adreslerini ve belirledikleri armağanlarını bilgehanmerki@hotmail.com adresime lütfen iletsinler.


2016 yılında her şey gönlünüzce olsun, değerli yorumlarınızla beğeni ve eleştirileriniz bana yol göstermeye devam edecek. Elbette 2016 yılı sonunda da yine kazananlar olacak. Sevgiyle kalın.

8 yorum:

  1. Okuyucularınız, yorumlarınız hep çok olsun Bilgehan Bey. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerinizde kalp kalbe karşıdır. aynı dileklerle yeni yılda da seçkin yazılarınızı çokça okumayı temenni ediyorum.
      Sevgi ve Saygılarımla.

      Sil
  2. Yorum yazmak da güzel, blogumuza gelen yorumları okumak da...
    Yorumlarıyla katılan arkadaşlara hediye vermek istemeniz hoş bir jest Bilgehan Bey. İkinci olmuşum, mahcup oldum ama:) Çok çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız bu bloğu etkin ve dinamik kılmaya devam ediyor. Katkılarınız son derece değerli. Yeni yılda yeni heyecanlarda yanımızda olmanız dileğiyle saygı ve sevgilerimi sunuyorum.

      Sil
  3. Emek vererek paylaştığınız yazıları, okumak ve yorumlamak hep keyifli. Okurlarınızı kitap armağanları ile onurlandırmanız ise çok ince bir davranış Mehmet Bey..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli ve emek verilmiş yorumlarınızla sağladığınız katkılarınızın yıl içinde artarak devam etmesi en büyük dileğim. Çok şey öğrendiğim bloğunuzun çok uzun ömürlü olmasını dilerim.
      Saygı ve sevgiler.

      Sil
  4. 3. olmuşum ,iş yoğunluğundan..bu sene daha çok katılm sağlayacağım inşallah..son dönem biraz iş yoğunluğum azalmıştı geriye dönük gezi yazılarınızı keyifle okumuştum..bu sene gezi planlarınız var mı Mehmet Bey?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2016 yılında da sizin çok kaliteli yorumlarınızı çokça okumayı umuyorum. Birkaç ay öncesi planlarımızda yaz aylarında yine çok görkemli bir seyahat programımız vardı. Ancak bazı özel sorunlarımız nedeniyle galiba ertelenecek. Ancak araya mutlaka bir kaç kısa gezi girer diye düşünüyorum. İtalya gezisini zamanında anlatıp bitirebilmeyi umuyorum.
      Sevgi ve saygılarımla.

      Sil