27 Temmuz 2016 Çarşamba

TEMMUZ AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 4

 
KİTABIN ADI
İnci (The Pearl)
KİTABIN YAZARI

John Steinbeck

KİTABIN ÇEVİRMENİ
Tomris Uyar
KİTABIN YAYINEVİ
Sel Yayınevi
KİTABIN BASKI YILI
2014
KİTABIN BASKI SAYISI
6. Baskı   (Orijinal ilk yayın 1945)
KİTABIN SAYFA SAYISI
101 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
 10/10
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
 10/10


Steinbeck’in ülkemizde en tanınan kitaplarından birisidir.

Balıkçı Kino, karısı Juana ve bebeği Coyotito ile küçük bir balıkçı köyünde inci avcılığıyla geçinen ve ancak karnını doyuran fakir bir insan. Tefeci ve simsarlar tarafından çıkardıkları yok pahasına ellerinden alınmaktadır.

Birgün o güne kadar görülmemiş büyüklükte bir inci çıkarır. Gizlemeye çalışsa da kısa zamanda hem köyde hem de kasabada duyulur. Bununla küçük çocuğunu yetiştirmeyi ve karısıyla nikahlanmayı düşünmektedir. Ancak simsarlar istediği parayı vermezler ve geceleri evine saldırdıklarında birini öldürür. Artık kaçmak zorundadır…

Okumayanlar için, Steinbeck’in yazarlığının doruğundaki dönem ürünlerinden bu kitap artık yakın dönem dünya klasiklerinden sayılıyor.


2 yorum:

  1. Ortaokulda her ay bir klasik okuyup sınıfta sunumunu yapardık. İnci o dönemde okuduğum kitaplardan biri. Sayenizde hatırladım. Ardından Fareler ve İnsanlar, Sardalye Sokağı, Tatlı Perşembe gelmişti. Steinbeck dünyasını seviyorum. Hassasiyetlerle dolu. Tanıtım için teşekkürler... Sevgiler, Seda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Steinbeck, okunması gereken bir yazar. Edebiyat dünyasında iyi tanınan kitaplarının yanısıra az bilinenleri de tanıtarak külliyatını derlemeye çalışıyorum.
      İlginize sonsuz sevgiler sunuyorum.

      Sil